Dynago
  • DYNAGO-ról
  • Szolgáltatásaink
    • Rendszerkiválasztás, minőségbiztosítási tanácsadás
    • Rendszerbevezetés
    • Egyedi fejlesztés
    • Támogatás, support
    • Vállalkozz digitálisan!
  • Megoldásaink
    • Microsoft Business Central
    • Microsoft NAV termékcsalád
    • Microsoft D365 Finance & Operations, (Microsoft Dynamics AX)
    • Microsoft Power BI
    • Microsoft Power Apps
    • Microsoft 365 Office termékcsalád
  • Tippek
    • Blog
  • Karrier
  • Kapcsolat
  • MicrosofPartner
  • Menu Menu

Mostanra lett csak igazán húzóágazat az informatika

2021.08.10./in Cikkek /by webergoline

Magasabb sebességre kellett kapcsolni az IT szektornak, hogy ki tudjuk szolgálni a megnövekedett elvárásokat a pandémia kapcsán. Egyértelműen az együttműködést támogató szoftverek és alkalmazásoké lett a főszerep, mert arra támaszkodva tudtak a vállalatok kapcsolatot tartani ügyfelekkel és saját kollégáinkkal. Nem az volt a kérdés, hogy szükség van-e a megoldásokra, hanem hogy milyen gyorsan tudjuk megoldani – interjú Kulcsár Melindával, a DynaGo ügyvezető igazgatójával.

Mekkora sebességváltás jellemezte az iparágat a pandémia kitörésekor, fel volt rá készülve az IT szolgáltató szektor?

A bőrünkön érezhettük a sebességváltást, drámai volt a megnövekedett igény. Hogy csak egy példát emeljek ki: a távoli hozzáférés iránti elvárás azonnal üzletileg-kritikus kategóriába került, és ennek stressztesztelése is rutinszerű műveletté vált. Kétségtelenül olyan költségek merültek fel a vállalatoknál, amiket előre nem terveztek be a cégek, vagy csak ceruzával, ez nehéz döntéseket eredményezett, ugyanakkor a felelős vezetők már nem bízhatták a véletlenre, hogy működik-e egy Teams vagy sem. A szolgáltatók szerintem jól állták a sarat, hiszen ez egy versenyhez szokott iparág, ugyanakkor a bevezetéseket egy ponton túl némileg szinten tartotta az elérhető szakembergárda problematikája, hiszen tudjuk jól, ma csak nagyon nagy energiákkal, kreatív ajánlatokkal lehet csak összehalászni a megfelelő IT szakembereket a piacon. Ebben nincs vagy nem sok különbség van kis-, közép- vagy nagyvállalat között.

Jellemzően több bevételt és több profitot is hozott vagy gyorsabban, stresszesebben kellett megvalósítani azt amire már bent volt az ajánlat?

Volt erre is, arra is példa. A megnövekedett munkamennyiség és annak exceltábláját leginkább majd jövő ilyenkor tudjuk visszafelé tekintve elemzni, de ráfizetésről azért nincs szó, inkább átrendeződött workflow-ról, illetve arról, hogy -egy-két szerencsés példától eltekintve- elég sok iparág mondhatja el az erről a 1,5 évről, hogy érzésre többet kellett dolgozni ugyanazért a bevételért vagy profitért. De nem panaszkodunk, mert számos vállalkozásnak a bevételi görbéje kevésbé alakult szerencsésen.

A nagyrendszerek bevezetését nem inkább csak hátráltatta a pandémiás új helyzet? Hiszen sokkal fontosabb volt talán azonnali megoldást találni operatív problémákra, mintsem komplex rendszerek -hosszabb ideig tartó – bevezetéséről álmodozni.

Érdekes, de nem ez volt a jellemző. Sokkal inkább váltak nyitottá a vezetők a sztenderdizált megoldásokra, és értették meg, hogy a fejlett menedzsmentrendszerek nagyfokú biztonságot adnak működésükhöz. Eddig is az volt az IT szolgáltatatók kommunikációjának fókuszában, hogy az a jó, ha a megrendelőknek tényleg csak az üzletfejlesztésre/üzletvitelre kell koncentrálniuk. Ez egészült ki nagyfokú biztonságvággyal és megszűnt a halogatás ezügyben, mert hirtelen minden fontos és evidens lett. Még nem láttam megbízható statisztikát arra vonatkozóan, hogy alakultak a szektorunk az elmúlt 1,5 évben, de ha tippelnem kéne, akkor stabilan kétszámjegyű növekedést látnánk.

A DynaGo több olyan ügyfelet is megnyert a piacon, akik igazán nagyhalnak számítanak. Köze volt ennek a felgyorsult döntéshozatalnak, vagy csak a szokásos tenderezési folyamatok alakultak szerencsésen?

Mindkettő igaz, és egyik sem. Egyrészt a megnövekedett vállalati igény miatt a szolgáltatók is többet tudtak dolgozni, szállítani, ez ránk is igaz volt. Ami a szerencse szót illeti, azt kicserélném tudatosan felépített szakmai munkára és szolgáltatásportfólióra. Nálunk szinte csak senior staff dolgozik a projekteken, és munkáink során rendre azt tapasztaltuk, hogy az ügyféligény megértésén áll vagy bukik egy majdani rendszerbevezetés sikere. Van egy speciális projektcsapatunk, egy specialistákból, azaz folyamatmérnökből, rendszerintegrátorból, illetve felhasználói élményépítőből álló „egységünk”, ha úgy tetszik, akiknek az a dolguk, hogy tökéletesen megértsék az üzleti igényt, ötleteikkel kitalálják, majd leszállítják az optimális informatikai megoldást. Mindezt precízre elkészített dokumentációval. Mi abban hiszünk, hogy ez csak így tud működni, illetve ettől van az ügyfélnek is az az érzése, hogy szinte az ő csapatában ülünk.  

Volt jellemző vagy un. húzótermék az elmúlt időszakban, amire látványosan megnőtt az igény?

Természetesen a felhőmegoldások, távoli munkavégzés és együttműködést támogató megoldások iránti igények vezettek toronymagasan, ami a mindennapi kommunikációt segíti, legyen szó vállalaton belüli vagy ügyfelekkel történő együttműködési platformokról. 

Mit hoz a jövő szektor számára, mivel számolnak merre tart ez a felgyorsult állapot és irányváltások?

Inkább trendeket látunk, semmint a jövőt, az pedig egyértelműen abba az irányba mutat, hogy az IT-nak a Business Continuity Plan-ben felerősödik a szerepe. Egy ellenálló, biztonságos és mégis rugalmas munkakörnyezet alapelvárás lesz, kiegészülve a folyamatosan növekvő adatmennyiség továbbítási és elérési igényekkel. De nem az IT az egyetlen szektor, akinek fel kell készülnie. És nem csak a megrendelői, vállalati oldalon kell új döntéseket hozniuk, fejlődniük. A munkaerőállománytól is újfajta skill-eket vár el a világ. A hibrid munkavégzésre való átállás szociálisan, érzelmileg és kognitív értelemben is érettebb képességeket kell előhívjon a munkavállalókban, fontos lesz az alkalmazkodásra, illetve valamiféle öngondoskodásra képesség kifejlesztése, ők lesznek a jövő sikeres emberei, mindegy, hogy kírzishelyzet van vagy épp nincs – és ez igaz bármilyen szintű pozícióra, szektorra vagy régióra. Tehát csatolja be az öveket mindenki, mert még nincs vége a változásoknak.

Tags: dnyago, felhőmegoldás, húzóágazat, informatika, Kulcsár Melinda
Bejegyzés megosztása
  • Megosztás Facebook
  • Megosztás Twitter
  • Share on WhatsApp
  • Megosztás Pinterest
  • Megosztás LinkedIn
  • Megosztás Tumblr
  • Megosztás Vk
  • Megosztás Reddit
  • Megosztás emailben
https://dynago.hu/wp-content/uploads/2021/08/1664122281183.jpeg 408 612 webergoline https://dynago.hu/wp-content/uploads/2021/08/logo_szines_340px.svg webergoline2021-08-10 11:05:422023-02-14 17:48:32Mostanra lett csak igazán húzóágazat az informatika
Ez is érdekelheti:
MagyarBrands díjas a DynaGo
„Lehet, egyszer mérnök vagy programozó leszek” – ismét szoríthatunk a RoboLabor fiataljaiért
A szenvedély már gyerekkorban kezdődik – DynaGo támogatással indul a RoboLabor
Az energetikai cégek projektekben gondolkodnak, így választanak ERP rendszert is

Legutóbbi bejegyzések

  • Egy lépéssel közelebb a jövő üzleti világához: végre elérhető a Copilot a Business Central magyar lokalizációjában
  • Az Azure AI OCR és a Business Central integrációja: A vállalati digitalizáció új szintje
  • Összefoglaló a Dynamics 365 Business Central 2024 Release Wave 2 (BC25) kiemelt fejlesztéseiről
  • Földről a felhőbe: így válthat hatékonyan a Business Central online verziójára
  • Hogyan forradalmasítja az MI a vállalatirányítást? Bákonyi Gábor, a DynaGo fejlesztési vezetőjének cikke a Digitrendi.hu-n

Kategóriák

  • Cikkek
  • Uncategorized @hu

Címkefelhő

adatbiztonság AI artificial intelligence Azure Business Central digitalizáció dynago ERP ERP-rendszer felhő felhő alapú ERP rendszer felhő alapú megoldások felhőalapú szoftver felhőalapú szolgáltatás felhőrendszer felhőszoftver felhőtechnológia FIRST LEGO League GDPR informatika IT szektor kiberbiztonság Kulcsár Melinda mesterséges intelligencia Microsoft Microsoft Business Central Microsoft Dynamics 365 Business Central mobil alapú ERP-rendszer mobil ERP-rendszer programozás rendszerintegrátor Robolabor Saas szoftver szoftverfejlesztés szoftververzió tehetséggondozás támogatás utánpótlásképzés vállalat vállalatirányítási redszer vállalatirányítási rendszer vállalatirányítási trendek építőipar építőipari vállalat

Adatvédelmi tájékoztató

Copyright 2021 Dynago

Mi kell ahhoz a Megrendelőtől, hogy jól működő vállalatirányítási...
Scroll to top
Weboldalunk működtetése során a felhasználói élmény növeléséhez illetve a jobb kiszolgálás érdekében oldalunk “cookie”-kat használ. További információk
BeállításokElfogadom
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT
  • English
  • Magyar