Dynago
  • DYNAGO-ról
  • Szolgáltatásaink
    • Rendszerkiválasztás, minőségbiztosítási tanácsadás
    • Rendszerbevezetés
    • Egyedi fejlesztés
    • Támogatás, support
    • Vállalkozz digitálisan!
  • Megoldásaink
    • Microsoft Business Central
    • Microsoft NAV termékcsalád
    • Microsoft D365 Finance & Operations, (Microsoft Dynamics AX)
    • Microsoft Power BI
    • Microsoft Power Apps
    • Microsoft 365 Office termékcsalád
  • Tippek
    • Blog
  • Karrier
  • Kapcsolat
  • MicrosofPartner
  • Menu Menu

ERP-rendszer: honnan tudjuk, mikor jött el a frissítés ideje ?

2022.10.04./in Cikkek /by dynago

Az ERP-rendszer naprakészen tartása az egyik legfontosabb feltétele a teljes mértékben működő és hatékony ERP-rendszernek. Egy rendszer frissítése önmagában ijesztőnek tűnhet sokak számára, sőt még az a kérdés is felmerül, hogy egyáltalán honnan tudhatjuk, hogy frissíteni kell a rendszerünket. És vajon elég, ha frissítünk, vagy netán egy új-rendszer bevezetése a jobb választás? Az alábbi kérdések megválaszolásával könnyen beazonosítható, hogy mikor van valóban szükség frissítésre!

Az első és egyben legfontosabb kérdés: a vállalkozás minden része zökkenőmentesen, hatékonyan és minimális kézi művelettel működik?

Ha erre a kérdésre nem tudunk határozott igennel válaszolni, akkor valószínűleg itt az ideje, hogy megtegyük az első lépést, amit a rendszer működésének elemzésével és az üzletmenetünkhöz kritikus követelmények meghatározásával kezdünk, majd ehhez képest megnézzük azt is, hogy a piacon elérhető legújabb ERP-technológiák közül melyik a legalkalmasabb arra, hogy cégünk üzleti tevékenységét modernizáljuk. Az informatikai piac folyamatosan fejlődik és ezzel párhuzamban a vállalati szoftverek is folyamatosan változnak, az újabb rendszerek pedig egyre több funkciót kínálnak; integrációt más szoftverekkel, olyan funkciókat, amelyek korábban nem voltak alapvető fontosságúak, de ma már gyakran alapfelszereltségnek számítanak, mobilfunkciókat, továbbfejlesztett analitikát, könnyű használatot és még sok egyéb mást.

Milyen változáson megy keresztül épp a cégünk, netán növekedő pályára álltunk? A jelenlegi ERP háttér tudja biztosítani az ehhez szükséges technológiai hátteret?

Számos mérföldkő vagy kritikus esemény jelezheti, hogy egy vállalkozás megérett az ERP-rendszerei frissítésére. A legnyilvánvalóbb az, amikor egy szervezet jelentős változást vagy növekedést tapasztal, vagyis új stratégiai irányokba lép, például új piacok felé nyit, új termékeket értékesít, vagy esetleg új üzletágat indít.

Ahhoz, hogy a vállalat változó környezetben is megfelelően helyt álljon és a kívánt üzleti célok megvalósuljanak, fontos, hogy az adatok zökkenőmentesen nyomon követhetők, könnyen elemezhetők és értékelhetők legyenek. Ha netán a jelenlegi rendszer már most is nehézségekkel küzd, akkor elég nyilvánvaló, hogy bármilyen új üzleti növekedéshez már elengedhetetlen lesz, hogy az üzletmenetet támogató rendszerünk is friss legyen.

Hogy állunk a versenytársakhoz képest?

Magától értetődik, hogy egy jó vállalatvezető azt is figyeli, mi történik a piacon, mennyire iparkodnak versenytársaink. Ha mindenki más elhúz mellettünk a fejlesztésekkel és csak mi nem vagyunk naprakészek, nem rendelkezünk a jelenleg már szabványosnak számító új technológiai funkciókkal, akkor enyhén szólva nincs versenyelőnyünk, sőt, lemaradunk. Érdemes tehát tudni, hogy milyen technológia jellemző az adott vállalat iparágára, és milyen rendszereket használnak a versenytársak. Ez segíthet eldönteni, hogy a jelenlegi technológiával a mezőny élén tudunk-e maradni, vagy már inkább egy új rendszer szükséges ahhoz, hogy megtartsa, vagy tovább fejlessze a cég a piaci pozícióját.

Van-e még támogatás a jelenleg használt technológiára?

Előbb-utóbb egy-egy technológia annyira elavul, hogy még a forgalmazó sem vállalja a további frissítéseket. A vállalati szoftverek piaca gyorsan változik, és a forgalmazó néha egy un. megszüntetési záradék útján sarkallja az ügyfeleit arra, hogy frissítsenek új, zászlóshajós termékére – ami nem biztos, hogy a legjobb megoldás minden vállalat számára. Ezek a jelek mind arra utalnak, hogy meg kell tenni a szükséges elemző lépéseket, hogy lássuk a lehetőségeket és átgondoljuk rendszerünk frissítését.

A fenti szempontok segítségével pontosabb képet kaphatunk arról, hogy mikor szükséges az ERP frissítése, de honnan tudhatjuk, hogy melyik a jobb döntés: a meglévő ERP-t frissíteni, vagy újat telepíteni?

A frissítés a jelenlegi szoftverproblémák javításait vagy a szükséges bővítményeket tartalmazza. Például az ERP-szoftver új verziója tartalmazhat olyan rendszer-bővítményt, amely hiányzott a régi verzióból, viszont hatékonyan támogatja a vállalat működését. Ezenkívül, a frissítés a legtöbb esetben eleve kedvezőbb felhasználói élményt nyújt, így az új verzióban már könnyebben navigálhatnak és ez nagyobb elégedettséget eredményezhet.

Az ERP- frissítés akkor is jó választás lehet, ha a teljes rendszer cseréje meghaladja a költségvetési keretet. A szoftverfrissítési licencek általában olcsóbbak, mint egy teljesen új rendszer és a hozzá tartozó licencek megvásárlása, így a frissítés gazdaságosabb. Emellett egy frissítési projekt megvalósítása kevésbé erőforrás- és időigényes, mint egy teljes ERP-implementáció.

Emellett azt is fontos megemlíteni, hogy bizonyos szolgáltatók eleve ajánlanak új funkciókat, frissítéseket a szoftverhez. Például a Microsoft SaaS verziójában a főverziók közötti frissítéseket (Release-ek) már úgy valósítják meg, hogy az ügyfélspecifikus, egyedi fejlesztések érintetlenül futhassanak tovább a friss verzión.

Ezzel szemben bizonyos esetekben érdemesebb mégis új ERP-rendszer bevezetés mellett dönteni. Ilyen lehet az, amikor egy szervezet egyesülésen vagy felvásárláson megy keresztül, vagy egyszerűen csak a vállalat kinőtte a jelenlegi ERP-szoftverét. Lehet még indok, ha különleges, iparágspecifikus igényeink vannak, melyeknek egy újabb, specifikus ERP-szoftver jobban megfelel, ez szintén az új rendszer felé billentheti a mérleg nyelvét. Az egészségügy, a gyógyszeripar, a szolgáltatóipar, az élelmiszeripar mind olyan iparágak, melyek egyedi igényeket igyekeznek kielégíteni.

Minden egybevetve, érdemes alaposan átgondolni, hogy egy adott szoftver, vagy szoftverfrissítés mennyire tudná hatékonyan segíteni a vállalkozást. A DynaGo a legmodernebb technológiai fejlesztések ismeretében vállalja, hogy a felhasználói igényeket figyelembe véve, ügyfeleivel közösen alakítja ki a legjobb megoldást.

 

Kép forrása: pexels.com

Tags: dynago, ERP-rendszer, frissítések, Microsoft SaaS, rendszerfrissítés, sozftverrfrissítés, szoftver
Bejegyzés megosztása
  • Megosztás Facebook
  • Megosztás Twitter
  • Share on WhatsApp
  • Megosztás Pinterest
  • Megosztás LinkedIn
  • Megosztás Tumblr
  • Megosztás Vk
  • Megosztás Reddit
  • Megosztás emailben
https://dynago.hu/wp-content/uploads/2022/10/clement-helardot-95YRwf6CNw8-unsplash-1-1.jpg 408 612 dynago https://dynago.hu/wp-content/uploads/2021/08/logo_szines_340px.svg dynago2022-10-04 11:01:452023-02-14 17:37:30ERP-rendszer: honnan tudjuk, mikor jött el a frissítés ideje ?
Ez is érdekelheti:
Verzió váltás kontra mindig „friss” rendszer?
Földről a felhőbe: így válthat hatékonyan a Business Central online verziójára
Hogyan válasszuk ki a legjobb együttműködési szoftvert vállalatunk számára?
A CIO-k önámítása, avagy tükröm, tükröm, mondd meg nékem
MagyarBrands díjas a DynaGo
„Lehet, egyszer mérnök vagy programozó leszek” – ismét szoríthatunk a RoboLabor fiataljaiért
A szenvedély már gyerekkorban kezdődik – DynaGo támogatással indul a RoboLabor
Business Continuity Plan – A mentőmellény katasztrófa esetén

Legutóbbi bejegyzések

  • Egy lépéssel közelebb a jövő üzleti világához: végre elérhető a Copilot a Business Central magyar lokalizációjában
  • Az Azure AI OCR és a Business Central integrációja: A vállalati digitalizáció új szintje
  • Összefoglaló a Dynamics 365 Business Central 2024 Release Wave 2 (BC25) kiemelt fejlesztéseiről
  • Földről a felhőbe: így válthat hatékonyan a Business Central online verziójára
  • Hogyan forradalmasítja az MI a vállalatirányítást? Bákonyi Gábor, a DynaGo fejlesztési vezetőjének cikke a Digitrendi.hu-n

Kategóriák

  • Cikkek
  • Uncategorized @hu

Címkefelhő

adatbiztonság AI artificial intelligence Azure Business Central digitalizáció dynago ERP ERP-rendszer felhő felhő alapú ERP rendszer felhő alapú megoldások felhőalapú szoftver felhőalapú szolgáltatás felhőrendszer felhőszoftver felhőtechnológia FIRST LEGO League GDPR informatika IT szektor kiberbiztonság Kulcsár Melinda mesterséges intelligencia Microsoft Microsoft Business Central Microsoft Dynamics 365 Business Central mobil alapú ERP-rendszer mobil ERP-rendszer programozás rendszerintegrátor Robolabor Saas szoftver szoftverfejlesztés szoftververzió tehetséggondozás támogatás utánpótlásképzés vállalat vállalatirányítási redszer vállalatirányítási rendszer vállalatirányítási trendek építőipar építőipari vállalat

Adatvédelmi tájékoztató

Copyright 2021 Dynago

Mennyire zöld a felhő? Miért válasszunk Saas-t, avagy hogyan mentesüljünk a telepítés és konfigurálás...
Scroll to top
Weboldalunk működtetése során a felhasználói élmény növeléséhez illetve a jobb kiszolgálás érdekében oldalunk “cookie”-kat használ. További információk
BeállításokElfogadom
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT
  • English
  • Magyar