Dynago
  • DYNAGO-ról
  • Szolgáltatásaink
    • Rendszerkiválasztás, minőségbiztosítási tanácsadás
    • Rendszerbevezetés
    • Egyedi fejlesztés
    • Támogatás, support
    • Vállalkozz digitálisan!
  • Megoldásaink
    • Microsoft Business Central
    • Microsoft NAV termékcsalád
    • Microsoft D365 Finance & Operations, (Microsoft Dynamics AX)
    • Microsoft Power BI
    • Microsoft Power Apps
    • Microsoft 365 Office termékcsalád
  • Tippek
    • Blog
  • Karrier
  • Kapcsolat
  • MicrosofPartner
  • Menu Menu

A CIO-k önámítása, avagy tükröm, tükröm, mondd meg nékem

2022.05.26./in Cikkek /by dynago

Az informatikai vezetők többnyire meg vannak arról győződve, hogy az általuk vezetett IT osztály a valós üzleti célokat támogatja, és hogy a vállalati információk és adatok szuper biztos védelem alatt állnak, hovatovább a cég többi részlegének igényeire az IT-s kollégák ügyféligényként tekintenek. Nos, érdemes megengedni magunknak, hogy szembe nézzünk néha a tükörrel. IT vezetőként ismerős lehet Önnek is az alábbi néhány gondolat?

1) Cégünk teljes mértékben támogatja a távmunkát!

A világjárvány miatt valószínűleg Ön is abban a hitben él, mint vezető, hogy vállalata is és Ön is már átállt erre a távmunka dologra. Tudomásul vette a mindennapi hibrid működést, és úgy fekszik le esténként, hogy minden rendben van, még akkor is, ha talán soha nem ellenőrizte még le az alkalmazottak otthoni internetszolgáltatóinak megbízhatóságát és teljesítményét.

Persze az otthoni internetszolgáltatók ellenőrzése egy része csak a problémának – amúgyis mindenki az informatikát hibáztatja mindenért – viszont a hatékony munkavégzéshez még más is kell. Mint minden felkészült vállalat, biztos Ön is gondoskodott róla, hogy a felhasználók megtanulják a Teams és Zoom eszközök használatát, gratulált a bevezető csapatnak, és a jó eredményeivel eldicsekedett vezető társainak is. Ám egy új alkalmazás bevezetése soha nem ér véget azzal, hogy az alkalmazottak használni tudják az új eszközöket. Majd akkor ér véget, ha a teljesen online és a hibrid megbeszélések épp olyan természetesek és hatékonyak, mint ahogyan az egy tárgyalóban, személyes jelenléttel zajlanak. Az élménynek ugyanis ugyanolyan zökkenőmentesnek kell lennie.

Ja, és még valami: valószínűleg minden vezetőnek oda kellene figyelnie arra is, hogy hatékony megbeszéléseket tartson, és kész. A technológia nem oldja meg a rossz tárgyalási szokásokat. De ezt Ön már nyilván megoldotta. 🙂

2) Az alkalmazottak alig várják, hogy újra bejárjanak az irodába

Régebben azt hittük, hogy az alkalmazottaknak fontos a társaság, a munkahelyen kialakított kapcsolatok, esetleg barátságok. Itt az ideje, hogy elengedjük ezt az illúziót. Amíg az irodába járás volt a természetes, és mindenki bent dolgozott, nos igen, addig az alkalmazottaknak valóban fontos volt a társaság. Ez azonban nem jelenti azt, hogy csupán a szocializálódási lehetőség miatt az alkalmazottak valóban szívesen járnak be dolgozni. Néhányan bizonyára igen, de bizony sokkal többen vannak azok, akik hozzáállása vagy negatív, vagy legalábbis ambivalens. Az van, hogy a szocializáció előnyei sajnos egyáltalán nem kompenzálják például az ingázás okozta frusztrációt.

3) A COVID a tavalyi év problémája

Bár így lenne. A világjárványnak azonban még messze nincs vége, és az is lehet, hogy nem ez lesz az utolsó világjárvány.  Ha valamit megtanultunk az elmúlt néhány év során, akkor az az, hogy a világjárvány megelőzése és enyhítése az üzletmenet-folytonossági terv fontos részét kell, hogy képezze.

4) Az IT részleg ügyfélként gondol a cég többi szervezetére

Igazából egyáltalán nem gondolja így. Ha egy informatikai osztály éttermet üzemeltetne, és bejönne egy vendég, hogy 40 dkg-s steak-et rendeljen közepesen átsütve, az informatikai pincér azt mondaná: „Nem hiszem, hogy Ön valóban ezt szeretné, hiszen eléggé pufóknak tűnik. Hozok önnek egy házi salátát. A zsírszegény farm dresszing jól hangzik, ugye?”

Vagy ha egy átlagos informatikai osztály egy barkácsboltot üzemeltetne, és bejönne egy vásárló, mennyezeti ventilátort vásárolni, az informatikai bolt munkatársa határozottan közölné, hogy a vásárló nem képes úgy felszerelni egy mennyezeti ventilátort, hogy ne sérüljön meg. „Szerintem ez a padlóventilátor a megfelelő megoldás az Ön számára. Szüksége van részletes leírásra, hogyan kell bedugni a konnektorba?”

Higgye el, a valódi ügyfeleket kiszolgáló vállalatok nem adnának soha olyan választ, hogy „nem, ezt sajnos nem lehet”.

Halljuk ugye a helpdeskes kollégákat, akik épp most mesélik egymásnak a hülye felhasználókkal kapcsolatos történeteket? Bár csapatépítésnek lehet jó, ügyfélszolgálati kultúra megteremtésének kevésbé. Hasznosabb, ha az IT-vezető példát mutat és támogatja a kulturált megközelítést. Honnan tudjuk, hogy jó úton haladunk? Onnan, hogy a „hülye felhasználókat” ügyfeleknek tekintjük, és ezt a szemléletet tudatosan fejlesztjük.

5) Megfelelünk az üzleti SLA-knak

Talán igen, talán nem, de a szolgáltatási szintű megállapodás teljesítése még messze van a sikertől. Az SLA egy szerződés az informatika, mint szállító és az üzlet egy része, mint ügyfél között. Mindenki tudja, aki volt már beszállító, hogy az ügyfelek csak akkor veszik elő a szerződést, ha probléma van a szolgáltatással. Ha Ön egy valódi beszállító lenne, akkor az SLA-ra való hivatkozással és a „Látja? Ön elégedett!” érveléssel nem jutna semmire, sőt….

De mi tényleg teljesítjük az üzleti SLA-kat! Rendben, de nézzük csak ezt meg életszerűbben. Az alkalmazottak hazamennek és vásárolnak az Amazonon. Az Amazon soha nem áll le és nagyon ritkán lassú. Néhányan közülük gamerek. Azt szokták meg, hogy a játékoldalaik ritkán, vagy soha nem állnak le. A munkatársak otthon a termosztátokat és az ajtózárakat is okostelefon-alkalmazások segítségével élik mindennapi életüket, látják, hogy ki csenget, vagy épp nyomon követik, hogy mennyivel kevesebbet mozognak, mint amennyit az újévi fogadalmuk szerint kellene, mindezt okostelefon-alkalmazások segítségével. Munkatársaink informatikával kapcsolatos elvárásai tehát otthon alakulnak ki, és onnan kerülnek be az irodába. És nem az SLA-k határozzák meg őket. A helyzet az, hogy az SLA-k egész gondolata lassan egy letűnt korszak furcsa relikviája, és ha már arra kell támaszkodni, rég rossz.

A fogyasztói technológia egyszerűségének aranykorát éljük, és az alkalmazottak ugyanazt az egyszerűséget, azonnali elégedettséget és autonómiát várják a munkahelyükön, mint a mindennapi életükben.

6) Teljeskörű felhőmigrációs tervünk van

Talán több mint biztos, hogy a legtöbb vállalat nem rendelkezik megbízható alkalmazásleltárral. És ha mégis, akkor a felhőmigrációk nagy része udvariasan „lift and shift”-nek nevezett migráció lesz, ami az olcsó brandy Courvoisier-palackba töltésének informatikai megfelelője. A kötegelt COBOL kötegelt COBOL marad; a pont-pont kötegelt interfészek pont-pont kötegelt interfészek maradnak.

A felhőre áttérésben az alkalmazásarchitektúra az, ami igazán fontos. Tehát egy átfogó felhőre való áttérési terv a portfólió minden alkalmazását átdolgozza felhő-alapú architektúrára. Nem azt mondjuk, hogy ezt kell feltétlenül tennie, hanem azt mondjuk, hogy addig nem átfogó a felhőmigrációs terv, amíg ez nem így zajlik A lift and shift migráció esetén kevesebb lehet a platform-licensz költség, de már egy valódi felhő-alapú architektúrával járó rugalmasság és alkalmazkodóképesség nem fog megvalósulni.

7) Ha megtámad minket egy zsarolóvírus, nem lesz semmi bajunk

Nos, talán. De valóban minden alkalmazás eredeti telepítőfájlja biztonságosan el van rejtve egy megfelelően hűtött szobában, szervereken? Nem csak biztonsági mentést készít az adatokról, hanem gyakori pillanatfelvételeket is? Futtat egy mesterséges intelligencia alapú eszközt is, amely a hálózati forgalomban a zsarolóvírushoz hasonló mintákat keres? Ha ezekre igen a válasz, akkor talán nehezebb célpont lesz.

Jobb félni, mint megijedni. Se szeri se száma azoknak a példáknak, amikor nagy szervezetek annak ellenére veszítettek el ügyfél-adatokat vagy törtek be hozzájuk, hogy a tanúsítványok, szabályozói elvárások teljesen megfeleltek az előírásoknak. Ha egy IT-vezető azt gondolja, IT-biztonság területén minden rendben, akkor nagy valószínűséggel téved.

A kockázatkezelés pontosan négy választ ismer: megelőzés (az esélyek javítása), enyhítés (a kár csökkentése), biztosítás (a költségek megosztása) és hit (vagyis reméljük, hogy nem történik meg a legrosszabb). Ha az a veszély közeleg, hogy egy aszteroida becsapódik a Földbe, és eltörli az általunk ismert civilizációt, a megelőzési stratégiánk pedig azon alapul, hogy Bruce Willis időben odaér, akkor a hit nem rossz stratégia. Minden más esetben felesleges lazaság. Mert a remény még nem egyenlő a tervvel, ugye? 🙂

Az elmúlt két évben a felhőmegoldások, a távoli munkavégzés és az együttműködést támogató megoldások iránti igények toronymagasan vezettek, mint eladott IT szolgáltatás. Minden prioritás lett, ami a mindennapi kommunikációt segíti, legyen szó vállalaton belüli vagy ügyfelekkel történő együttműködési platformokról. A jövő pedig abba az irányba mutat, hogy az IT-nak a Business Continuity Plan-ben felerősödik a szerepe: egy ellenálló, biztonságos és mégis rugalmas munkakörnyezet alapelvárás lesz.  Forduljon bizalommal a DynaGo csapatához, és szolgáltatásainkkal tegye vállalati működését még biztonságosabbá, a dolgozók számára pedig komfortosabbá és felhasználóbaráttá!

Innen inspirálódtunk a bejegyzés megírásakor: cio.com

Kép forrása: unplash.com

Tags: dynago, felhőmigráció, felhőszoftver, IT-biztonság, távmunka
Bejegyzés megosztása
  • Megosztás Facebook
  • Megosztás Twitter
  • Share on WhatsApp
  • Megosztás Pinterest
  • Megosztás LinkedIn
  • Megosztás Tumblr
  • Megosztás Vk
  • Megosztás Reddit
  • Megosztás emailben
https://dynago.hu/wp-content/uploads/2022/05/CIO.jpeg 408 612 dynago https://dynago.hu/wp-content/uploads/2021/08/logo_szines_340px.svg dynago2022-05-26 12:12:142023-02-14 17:42:04A CIO-k önámítása, avagy tükröm, tükröm, mondd meg nékem
Ez is érdekelheti:
Az energetikai cégek projektekben gondolkodnak, így választanak ERP rendszert is
Mi kell ahhoz a Megrendelőtől, hogy jól működő vállalatirányítási rendszere legyen
Hogyan forradalmasítja az MI a vállalatirányítást? Bákonyi Gábor, a DynaGo fejlesztési vezetőjének cikke a Digitrendi.hu-n
Vállalatirányítási trendek 2022-ben
ERP-rendszer: honnan tudjuk, mikor jött el a frissítés ideje ?
Verzió váltás kontra mindig „friss” rendszer?
Felhőben is biztonságosan
Díjeső a RoboLabor Gödöllő fiatal csapatának

Legutóbbi bejegyzések

  • Egy lépéssel közelebb a jövő üzleti világához: végre elérhető a Copilot a Business Central magyar lokalizációjában
  • Az Azure AI OCR és a Business Central integrációja: A vállalati digitalizáció új szintje
  • Összefoglaló a Dynamics 365 Business Central 2024 Release Wave 2 (BC25) kiemelt fejlesztéseiről
  • Földről a felhőbe: így válthat hatékonyan a Business Central online verziójára
  • Hogyan forradalmasítja az MI a vállalatirányítást? Bákonyi Gábor, a DynaGo fejlesztési vezetőjének cikke a Digitrendi.hu-n

Kategóriák

  • Cikkek
  • Uncategorized @hu

Címkefelhő

adatbiztonság AI artificial intelligence Azure Business Central digitalizáció dynago ERP ERP-rendszer felhő felhő alapú ERP rendszer felhő alapú megoldások felhőalapú szoftver felhőalapú szolgáltatás felhőrendszer felhőszoftver felhőtechnológia FIRST LEGO League GDPR informatika IT szektor kiberbiztonság Kulcsár Melinda mesterséges intelligencia Microsoft Microsoft Business Central Microsoft Dynamics 365 Business Central mobil alapú ERP-rendszer mobil ERP-rendszer programozás rendszerintegrátor Robolabor Saas szoftver szoftverfejlesztés szoftververzió tehetséggondozás támogatás utánpótlásképzés vállalat vállalatirányítási redszer vállalatirányítási rendszer vállalatirányítási trendek építőipar építőipari vállalat

Adatvédelmi tájékoztató

Copyright 2021 Dynago

Díjeső a RoboLabor Gödöllő fiatal csapatának Hogyan válasszuk ki a legjobb együttműködési szoftvert vállalatunk sz...
Scroll to top
Weboldalunk működtetése során a felhasználói élmény növeléséhez illetve a jobb kiszolgálás érdekében oldalunk “cookie”-kat használ. További információk
BeállításokElfogadom
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT
  • English
  • Magyar