Iparágspecifikus felhőmegoldások – Microsoft Cloud for Financial Services
Egy korábbi cikkünkben írtunk a felhő alapú megoldásokról, annak megbízhatóságáról és alkalmazásairól. Jöjjön most egy áttekintés arról, hogy a biztonságot és compliance-t az egyik legszigorúbb prioritásként kezelő pénzügyi szektorban milyen felhőalapú megoldásokat választottak a nagy iparági szereplők nemzetközi szinten.
2021 a változások hihetetlen éve volt több területen, így a pénzügyi szolgáltatási szektorban is. Bill Borden, a Microsoft Worldwide Financial Services részlegének alelnöke foglalta össze a 2021-es évet a pénzügyi szolgáltatási szektor számára kínált Microsoft megoldásokról és vetítette előre a 2022-es trendeket.
A pénzügyi szolgáltatások egész területén a szervezetek rekordgyorsasággal gyorsították fel a digitális innovációt. A Microsoft elindította a Microsoft Cloud for Financial Services szolgáltatást, és jelentős előrelépéseket tett, hogy mélyreható és széleskörű speciális támogatást nyújtsanak a pénzügyi szolgáltatási ágazat számára, és segítsék ügyfeleiket abban, hogy sikeresek legyenek a mai, gyorsan változó környezetben. Lássuk a jelentősebb változásokat és a különböző pénzügyi szereplők választásait és megoldásait.
Az alapvető platformok modernizálása
A világjárvány arra késztette a pénzügyi szolgáltatásokat nyújtó szervezeteket, hogy átértékeljék a régebbi rendszereket, hogy költségeket takarítsanak meg, miközben egy modern rendszer minden előnyét élvezzék. A Microsoft arra összpontosít, hogy a banki, tőkepiaci és biztosítási ágazatban működő pénzügyi szolgáltató intézményekkel együttműködve modernizálja az alaprendszereket, és a költségek csökkentése, a működési hatékonyság javítása és az agilis üzleti tevékenység platformjának megteremtése érdekében áttérjen a felhőre.
2021-ben számos vezető intézmény felkarolta a Microsoft felhőplatformját az új értékteremtés érdekében. A Canadian Imperial Bank of Commerce például a Microsoft Azure-t használja elsődleges felhőplatformjaként, amely lehetővé teszi számára banki platformjának skálázását és modernizálását, miközben további rugalmasságot, hatékonyságot és agilitást épít be. Afrika legnagyobb pénzintézete, a Standard Bank, a Microsoft Cloudba történő növekvő befektetése révén lehetővé teszi a piaci dinamikára és az ügyfelek igényeire való reagáláshoz szükséges innovációt, hatékonyságot és rugalmasságot.
Egy stratégiai felhőpartnerség részeként a Morgan Stanley jelenleg a Microsoft Azure-t használja az informatikai környezet modernizálásának felgyorsítására, hogy javítsa az ügyfelek, a munkavállalók és a fejlesztők élményét. A globális pénzforgalmi ágazat számára jelentős fejlemény, hogy a BNY Mellon sikeresen migrálta a Microsoft Treasury elektronikus fizetéseket a felhőbe az Azure segítségével, ami izgalmas mérföldkövet jelent a pénzforgalom modernizációjában.
Differenciált ügyfélélmény nyújtása
Mivel a világjárvány átalakította az ügyfelek viselkedését és elvárásait, az iparág modernizálási igényének nagy része arra irányul, hogy új szintre emelje az ügyfélkapcsolatokat. Ennek érdekében a Swiss Re Corporate Solutions úgy döntött, hogy hagyományos ügyfélkapcsolat-kezelési (CRM) megoldását az Azure, az Azure Databricks és az Azure Machine Learning felhasználásával adatvezérelt ügyfélkapcsolat-kezelési platformmá alakítja át. Új-Zéland legnagyobb bankja, a Westpac is megosztja, hogyan használja a Microsoft Dynamics 365-öt arra, hogy ügyfélközpontú változásokat hajtson végre a szervezetében, ügyfelei jobb kiszolgálása érdekében.
A Progressive vállalat az Azure AI legújabb képességeit felhasználva új szintre emelték chatbotjaik útját, hogy testreszabott, jutalmazó interakciókkal erősítsék az ügyfélkapcsolatokat. A Microsoft MSCI-vel kötött stratégiai szövetségét pedig új, Azure-alapú innovációkkal fejlesztették tovább a globális befektetési iparág számára, javítva az MSCI ügyfélélményét a világ legkifinomultabb befektetői körében, beleértve a vagyonkezelőket, vagyontulajdonosokat, fedezeti alapokat és bankokat.
Az alkalmazottak felhatalmazása és a csapatmunka
Mindannyian megéltük a változásokat a munkavégzés módját és helyét illetően. A munkahelyi modernizáció felgyorsítása egy másik fontos befektetési terület, amely segít a pénzügyi szolgáltató intézményeknek a termelékenység javításában és a távmunka rugalmasságának növelésében a biztonságos együttműködési, kommunikációs és üzleti folyamat-innovációs technológiák, valamint a kulcsfontosságú információkhoz való, bárhonnan történő hozzáférés révén.
A Zurich Insurance izgalmas munkát végez annak érdekében, hogy a Microsoft 365 eszközeivel a jövőbe lépjen, ami modernizálja az ügyfélszolgálatot, a kollégák számára a legjobb felhasználói élményt nyújtja, és növeli az alkalmazottak elégedettségét. A Rabobank is a Microsoft 365-öt választotta platformként One Digital Workplace elképzeléséhez, hogy a munkatársak a tudás és a tapasztalatok megosztásával jobban együtt tudjanak dolgozni, és ezáltal kiváló ügyfélélményt nyújthassanak. A bank a biztonság veszélyeztetése nélkül javította a mobilitást és az együttműködést.
A holland ABN AMRO bank jelenleg a kultúraváltást építi ki a Microsoft felhőtechnológiájával, és készen áll arra, hogy átalakítsa az alkalmazottak felhasználói elfogadottságát és növelje mind az alkalmazottak, mind az ügyfelek elégedettségét – mindezt úgy, hogy az új funkciók segítségével csökkenti a termékbevezetési időt. A Nationwide azt is megosztja, hogy hogyan fogadják a változást a munkatársak a Microsoft 365 segítségével történő hibrid munkakörnyezetbe való átültetésére.
Kockázatkezelés és kiberbiztonság
A világjárvány megmutatta, hogy a jelentős változások ellenére a biztonság és a compliance továbbra is központi kérdés marad. A Microsoft a kezdetektől elkötelezett a biztonság és a compliance iránt, és arra összpontosítanak, hogy pénzügyi szolgáltató ügyfeleiknek segítsenek elmélyíteni a kockázatokkal kapcsolatos betekintést és megkönnyítsék a megfelelést, miközben védik a szervezetüket és alkalmazottaikat.
Idén a Wells Fargo a digitális átalakulás útján következő lépésként egy új, több felhőre épülő stratégiát jelölt ki, amely a Microsoft Azure-ra támaszkodva megbízható és biztonságos alapot biztosít az intézmény összes funkciója számára, és jobban kezeli a kockázatokat. A japán Mitsubishi UFJ Financial Group-pal is együttműködött a Microsoft a felhőre való áttérés során, és az Azure-t választották közös rendszerinfrastruktúraként a kockázatkezelési, biztonsági és költségmegtakarítási előnyök miatt.
A UBS szintén a Microsoft Azure-t használja a globális méret és biztonság érdekében, a TD Securities pedig a közelmúltban a Microsoft 365 Communication Compliance infrastruktúrájára építette ki a Microsoft Teams rendkívül biztonságos, megfelelő globális alkalmazását.
A zöld pénzügyi szolgáltatási ágazat megvalósításának lehetőségei
A pénzügyi szolgáltatási ágazat jelenleg a fenntarthatóságot helyezi előtérbe, és felelősséget vállal az éghajlatváltozás elleni küzdelemben betöltött szerepéért. A Microsoft arra összpontosít, hogy pénzügyi szolgáltató ügyfeleit képessé tegye az ESG (környezeti, társadalmi és irányítási) megoldások létrehozására és a szervezeti fenntarthatósági prioritások megvalósítására.
Az év elején például a Microsoft és a brit NatWest Group bank egyesítette erőit, hogy segítsék az Egyesült Királyságban működő vállalkozásoknak jobban megérteni szénlábnyomukat, és a Microsoft felhő-, adat- és mesterséges intelligencia platformjának segítségével személyre szabott intézkedéseket hozzanak létre szén-dioxid-kibocsátásuk csökkentése érdekében.
A Munich Re-vel is együttműködött a Microsoft, hogy az Azure segítségével olyan biztonságos klímaváltozási kockázatértékeléseket telepítsenek, amelyek évekre előre jelzik a lehetséges pénzügyi hatásokat. Egy nemrégiben megjelent cikkben pedig a holland Rabobank és az olasz Flowe fintech startup osztotta meg, hogy a Microsoft technológiái hogyan segíti őket egy fenntarthatóbb bolygó kialakításában.
Az innováció és a növekedés kiindulópontja
Amikor a digitális eszközökről és a felhőről van szó, az ügyfeleknek egyedi igényeikre és kihívásaikra szabott felhőszolgáltatásokra van szükségük. A pénzügyi szolgáltatási ágazat számára erre az igényre a Microsoft a novemberben elindított Microsoft Cloud for Financial Services szolgáltatással válaszolt. Ez az iparág-specifikus felhő olyan új funkciókat vezetett be, amelyek segítik a felelős és fenntartható növekedést szolgáló innovációt.
A jövőbe tekintve
A 2022-es évet tekintve nincs jele annak, hogy az iparág lassulna. A fogyasztói és kkv-trendekben bekövetkező jelentős változások fokozni fogják az iparági versenyt, leginkább az ügyfélélmény tekintetében. A pénzügyi szolgáltató vállalatoknak alaposan át kell vizsgálniuk üzleti modelljeiket, hogy új lehetőségeket találjanak ügyfeleik megsegítésére, az iparágon belüli partneri kapcsolatokra, hogy kihasználhassák a versenyképes erősségeket, és a pénzügyi szolgáltatásokat a kereskedelmi tapasztalatokba ágyazzák. A másik nagy trend, amit látni fogunk, a munkaerő átalakítása. A rugalmas munkavégzés itt marad, és a tehetséggondozás alapvetően átalakult. A hibrid munka átgondolt megközelítése kulcsfontosságú lesz a sokszínű tehetségek vonzása és megtartása szempontjából.
Mi a helyzet itthon?
Míg Magyarországon becslések szerint a pénzügyi szektor csupán 16 százaléka ment át a felhőbe, az Egyesült Államokban a megkérdezett 1300 pénzügyi vállalat 83 százaléka már használt ilyen megoldásokat. Ez jól mutatja, hogy Magyarországon egyelőre jelentős a fáziskésés ezen a területen, és gyors változásra van szükség. Bár nem látjuk előre, hogy mi vár ránk, a digitális felgyorsulás óriási lehetőségeket teremt számunkra. A DynaGo biztosítja, hogy ügyfelei rendelkezzenek a jövőbeni sikerekhez szükséges digitális képességekkel, és elkötelezett amellett, hogy ügyfeleit segítse az értékteremtés és az átmenet útján, növelje az agilitást és gyorsítsa az innovációt a fenntartható növekedés érdekében.
Kép forrása: pexels