Dynago
  • DYNAGO-ról
  • Szolgáltatásaink
    • Rendszerkiválasztás, minőségbiztosítási tanácsadás
    • Rendszerbevezetés
    • Egyedi fejlesztés
    • Támogatás, support
    • Vállalkozz digitálisan!
  • Megoldásaink
    • Microsoft Business Central
    • Microsoft NAV termékcsalád
    • Microsoft D365 Finance & Operations, (Microsoft Dynamics AX)
    • Microsoft Power BI
    • Microsoft Power Apps
    • Microsoft 365 Office termékcsalád
  • Tippek
    • Blog
  • Karrier
  • Kapcsolat
  • MicrosofPartner
  • Menu Menu

Business Continuity Plan – A mentőmellény katasztrófa esetén

2022.02.11./in Cikkek /by dynago

A trendeket tekintve egyértelműen látható az az irány, hogy felerősödik az IT megoldások szerepe, ha Business Continuity Plan-ről beszélünk. Egy ellenálló, biztonságos és mégis rugalmas munkakörnyezet alapelvárás lesz, kiegészülve a folyamatosan növekvő adatmennyiség továbbítási és elérési igényekkel. Az üzletmenet folytonosság több mint néha biztonsági mentést végezni, de túlmisztifikálni sem kell.

Business Continuity Plan

Nézzük meg a Business Continuity Plan (BCP – üzletmenet-folytonosság) és Business Continuity Management (BCM) jelentőségét IT szempontból.

Először is fontos hangsúlyozni, hogy az üzletmenet folytonosság több mint biztonsági mentés és helyreállítás. Egyes fejlesztők talán túlságosan leegyszerűsítik a BCP-t, mivel csak egy biztonsági mentésnek tekintik, amely szükség esetén az adatok és/vagy metaadatok visszaállítására használható. Mindeközben más szakértők inkább a másik végletet képviselik, és az üzlet-folytonossági tervezést az összes alkalmazásfunkció 100%-os rendelkezésre állásának képességében látják. A probléma ezzel a két nézettel az, hogy az előbbi túl rövidlátó ahhoz, hogy valódi megoldást jelentsen, az utóbbi pedig túl sok kívánságra épül ahhoz, hogy a való világban gyakorlatias legyen.

„A BCP-ről való gondolkodás megfelelő módja hasonló ahhoz a megközelítéshez, amelyet a biztosítások megkötésekor alkalmazunk: a döntéseket egy szerencsétlen esemény pénzügyi hatása, a bekövetkezés valószínűsége és a költségek alapján hozza meg.”

A megfelelő méretű BCP-megoldás létrehozásához olyan módszertanra van szükség, amely az adatvezérelt döntésekre helyezi a hangsúlyt, és elkerüli az olyan döntéseket, amelyek feltételezéseken alapulnak.

A tényleges üzleti igényekhez igazodó BCP-megoldás létrehozásának módszertana négy fő fázist foglal magában: az üzlet szempontjából kritikus folyamatok és adatok azonosítása, az üzleti hatások megértése, az üzlet-folytonossági megoldás meghatározása és végrehajtása, valamint a szervezeti fegyelem megteremtése.

Nézzük sorban:

Az üzleti szempontból kritikus folyamatok és adatok azonosítása

Annak pontos ismerete, hogy mely üzleti folyamatok kritikusak számunkra, alapvető fontosságú szempont, de nem elegendő. Meg kell határozni a folyamatokra alkalmazandó szabványokat is, mind a vállalat, mind az ügyfelek szempontjából. Emellett már a tervezés korai szakaszában azonosítani kell a szabályozási és megfelelőségi követelményeket.

Az üzleti hatások megértése

Minden üzleti felhasználó úgy gondolja, hogy a saját folyamatai a legfontosabbak, ezért a kritikusság rangsorolásához meg kell érteni a számszerűsíthető mérőszámokat.

Egy másik fontos lépés ebben a szakaszban az üzleti folyamatok rangsorolása a kockázat súlyossága és előfordulásának valószínűsége szerint Erre a rangsorolásra azért van szükség, hogy tudjuk, melyek azok az üzleti folyamatok, amelyek valóban kritikusak, melyek azok, amelyeket jó lenne, és melyek várhatnak egy későbbi BCP részeként. Ez a lépés segít megfelelően megerősíteni a végponttól végpontig tartó folyamatot, és a leggyengébb láncszemre összpontosítani.

A BCP-megoldás meghatározása és végrehajtása

Ennél a lépésnél elegendő információval kell rendelkeznie ahhoz, hogy megkezdjük a BCP-megoldás meghatározását és végrehajtását. A BCP külön megoldásokat tartalmaz majd a biztonsági mentésre/helyreállításra és a magas rendelkezésre állásra (ha szükséges). További közös tevékenységek ezen a ponton a BCP-csapat szerepének és felelősségi körének meghatározása, belső és külső BCP-kommunikációs tervek, valamint a BCP rendszeres integrált tesztelése.

Szervezeti fegyelem

Az összes eddigi lépés egy olyan csapatra támaszkodik, amely képes arra, hogy a szervezetet az emberek, folyamatok, tudás és technológia optimális felhasználása mellett értékelje, rangsorolja, végrehajtsa és kommunikálja.

Biztonsági mentés és helyreállítás

Bár a biztonsági mentés és a helyreállítás technikailag a BCP két különböző aspektusa, a legtöbb terv esetében ezeket együtt lehet figyelembe venni, mivel ugyanazok az üzleti és megfelelőségi követelmények vonatkoznak rájuk, és a kettő végrehajtásához szükséges technológia ugyanaz lesz. Kivételes esetekben nem ugyanazok; ez akkor fordulhat elő, ha összetett adatintegrációkról van szó, vagy ha a biztonsági mentési eszköz nem rendelkezik helyreállítási funkcióval.

Üzletmenet-folytonosság az Azure-ral

Egy kifinomult eszközkészlet segítségével minden (belső és külső) szolgáltatás egyedileg leképezhető és megosztható egy sor megfelelőségi eszközzel, amelyek az adatvédelem, a biztonság, a Business Continuity Management és más kérdésekkel foglalkoznak. Ez biztosítja, hogy minden szolgáltatás típusától vagy kritikusságától függetlenül minden más eszköz számára megosztható metaadatokat tartalmazzon.

A Microsoft Business Continuity Management programja követi az összes iparági és kormányzati szabványt – a szolgáltatások azonosítását, a hatás kiszámítását (helyreállítási időtáv vagy helyreállítási pont célok), a függőségek feltérképezését, a konkrét katasztrófa utáni helyreállítási terveket és ezek tesztelését. Ezeket a terveket minden szinten felülvizsgálják, és átfogó végponttól végpontig tartó teszteléssel ellenőrzik.

Maga a program több tucat iparági és kormányzati tanúsítványt szerzett, köztük az ISO 22301 szabványt, amely a program által elérhető legmagasabb szabvány. Valójában az Azure a mai napig az egyetlen felhőszolgáltató, amely elérte ezt a minősítést.

Az Azure Site Recovery (ASR) az az eszköz, amellyel segíthet online tartani a munkaterhelést, ha a legrosszabb bekövetkezik.  Az Azure Site Recovery képes replikálni a munkaterheléseket az elsődleges telephelyről (helyben vagy Azure-ban) egy másodlagos helyre.  Ha pedig meghibásodás következik be, akkor a katasztrófa utáni helyreállítási tervre hivatkozhat, és az ASR átáll a másodlagos helyre, ami azt jelenti, hogy tovább dolgozhat, és amikor az elsődleges hely újra működőképes lesz, akkor visszaállhat.

Az ASR lehetővé teszi a Windows vagy Linux alapú számítógépek, fizikai szerverek, VMware vagy Hyper-V védelmét. Emellett jól integrálható az olyan alkalmazásokkal, mint a SharePoint, Exchange, Dynamics, SQL Server és Active Directory, valamint az Oracle SAP és Red Hat.

Tehát akkor mekkora lufit fújjunk a problémának?

Az üzletmenet-folytonossági tervezés ijesztő feladat lehet, különösen akkor, ha nincs tapasztalata a vállalatvezetésnek a BCP-megoldások kialakításában – vagy ha nincs BCP-tapasztalata felhőalapú számítástechnikai platformon. A legfontosabb, hogy szervezett módon, a döntések mentén tervezze meg, hogy mire van valóban szüksége az üzletnek, és ne tegyen feltevéseket valódi pénzügyi elemzés nélkül. Legyen terve a BCP kiépítésére, hogy meg tudja indokolni és meg tudja védeni a meghozott döntéseket. Lényegében ne építsen tengerjáró hajót, ha csak kompra van szüksége, de arra is ügyeljen, hogy ne maradjon mentőmellény nélkül. A DynaGo szakértő csapata hatékonyan és hosszútávon támogatja ügyfelei sikereit, keressen minket bizalommal!

Olvassa el korábbi cikkeinket is: Kulcsár Melinda, a DynaGo ügyvezető igazgatója augusztusi interjújában a szektor jövőjéről, irányváltásokról beszél.

Tags: Azure, BCP, Business Continuity Plan, dynago
Bejegyzés megosztása
  • Megosztás Facebook
  • Megosztás Twitter
  • Share on WhatsApp
  • Megosztás Pinterest
  • Megosztás LinkedIn
  • Megosztás Tumblr
  • Megosztás Vk
  • Megosztás Reddit
  • Megosztás emailben
https://dynago.hu/wp-content/uploads/2022/02/admin-ajax-2.jpeg 408 612 dynago https://dynago.hu/wp-content/uploads/2021/08/logo_szines_340px.svg dynago2022-02-11 12:08:422023-02-14 17:42:18Business Continuity Plan – A mentőmellény katasztrófa esetén
Ez is érdekelheti:
ERP-rendszer: honnan tudjuk, mikor jött el a frissítés ideje ?
Vállalatirányítási trendek 2022-ben
Hogyan forradalmasítja az MI a vállalatirányítást? Bákonyi Gábor, a DynaGo fejlesztési vezetőjének cikke a Digitrendi.hu-n
Mennyire zöld a felhő?
Mi kell ahhoz a Megrendelőtől, hogy jól működő vállalatirányítási rendszere legyen
A felhőtechnológia használata ma már nem iparág kérdése
Az energetikai cégek projektekben gondolkodnak, így választanak ERP rendszert is
A CIO-k önámítása, avagy tükröm, tükröm, mondd meg nékem

Legutóbbi bejegyzések

  • Felhő, AI és sikeres bevezetés: ki marad talpon a digitalizációs versenyben? – Kulcsár Melinda a Norex ERP Podcastben
  • Beágyazott Power BI a Business Centralban: a Project Yellowstone új alapokra helyezi helyezi a riportálást
  • Egy lépéssel közelebb a jövő üzleti világához: végre elérhető a Copilot a Business Central magyar lokalizációjában
  • Az Azure AI OCR és a Business Central integrációja: A vállalati digitalizáció új szintje
  • Összefoglaló a Dynamics 365 Business Central 2024 Release Wave 2 (BC25) kiemelt fejlesztéseiről

Kategóriák

  • Cikkek
  • Uncategorized @hu

Címkefelhő

adatbiztonság AI Azure Business Central digitalizáció digitális transzformáció dynago DynaGo Hungary ERP ERP-rendszer erp bevezetés felhő felhő alapú ERP rendszer felhő alapú megoldások felhőalapú szoftver felhőalapú szolgáltatás felhőrendszer felhőszoftver felhőtechnológia FIRST LEGO League IT szektor kiberbiztonság Kulcsár Melinda mesterséges intelligencia mesterséges intelligencia ERP Microsoft Microsoft Business Central Microsoft Copilot Microsoft Dynamics 365 Business Central mobil alapú ERP-rendszer mobil ERP-rendszer Norex ERP Podcast OCR Optical Character Recognition programozás Robolabor Saas szoftver szoftververzió tehetséggondozás támogatás utánpótlásképzés vállalatirányítási redszer vállalatirányítási rendszer vállalatirányítási trendek

Adatvédelmi tájékoztató

Copyright 2021 Dynago

A szenvedély már gyerekkorban kezdődik – DynaGo támogatással indul... Iparágspecifikus felhőmegoldások – Microsoft Cloud for Financial S...
Scroll to top
Weboldalunk működtetése során a felhasználói élmény növeléséhez illetve a jobb kiszolgálás érdekében oldalunk “cookie”-kat használ. További információk
BeállításokElfogadom
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
SAVE & ACCEPT
  • English
  • Magyar